Waarom heb jij gekozen voor een baan bij BBio?

Ik wilde graag een baan waarbij ik minder reistijd kwijt was. Ik heb een jong gezin, dus ik zocht naar een bedrijf in de regio. Ik woon zelf in Midden Nederland. Na een aantal maanden bij BBio merkte ik al snel dat het een hele goede keus is geweest. De mensen zijn vriendelijk en ondanks dat BBio best een groot bedrijf is geeft het een familiegevoel. Ik kreeg dus thuis en op het werk precies wat ik zocht.

Wat doe jij precies om bij te dragen een goede en veilige vaccins voor onze klanten?

Als customer relationship officer zorg je dat onze producten op tijd, volgens afspraak en veilig bij de klanten komen. Mijn verantwoordelijkheid ligt bij het plannen van zendingen en zorgen dat deze op de gevraagde datum bij onze klant aankomen. Het plannen maar ook managen van verwachtingen intern en extern is een leuke uitdaging! Daarnaast moet je natuurlijk ook wel eens problemen oplossen.

Welke eigenschappen of competenties zijn volgens jou het belangrijkst in jouw werk?

Verantwoordelijkheidsgevoel, begrip en geduld. Bij BBio werk je redelijk zelfstandig. Er wordt uitgegaan van je eigen verantwoordelijkheid. Dat werkt voor mij goed; ik voel me nodig en weet dat mijn werk verschil maakt. Ik kan veel werkzaamheden zelf inplannen, waardoor ik makkelijker met piekdruktes om kan gaan. Begrip voor onvoorziene situaties en daar samen oplossingen voor bedenken vraagt soms wat geduld. Maar we komen er eigenlijk altijd weer uit.

Wat maakt voor jou het (positieve) verschil in deze baan?

Wetende dat je een verschil maakt in de wereld. Een groot deel van onze producten verkopen we aan UNICEF. Dat betekent dat de meeste van onze producten in ontwikkelende landen terecht komen. Daar waar mensen ze heel hard nodig hebben. Het is nog keihard werken, maar polio wordt misschien wel de tweede ziekte ter wereld die we, na de pokken, helemaal kunnen uitroeien. Hoe onwijs gaaf is het om aan zoiets zo wezenlijk bij te kunnen dragen?

Hoe is er voor jou ruimte om je verder te ontwikkelen binnen BBio?

BBio kijkt samen met mij naar groeimogelijkheden en is daar behulpzaam in. BBio ziet mijn ontwikkeling als die van hun zelf. En dat is natuurlijk ook zo. De mogelijkheden en opties zijn wel heel veel. Het is best lastig om daar goede keuzes in te maken. Voor jezelf, voor het bedrijf. Gelukkig hebben ze daar ook weer ondersteuning bij!